Det här är Tord Saxin

Ni kommer att kunna läsa mer om Tord Saxin i inlägg längre ned,
Men när jag en dag i September klev in i syskonen Saxin's studio i Karlskoga, så höjde jag lite på
ögonbrynen.
Bland lite högar med utskrifter låg några A3'or som Åsa (syrran) undrade om jag hade ramar till.
Jaha, tänkte jag, nu har dom varit och köpt några fina konst-tryck på nåt galleri...
Fast det visade sig att konstnären hette Tord Saxin, och konstverken var alldeles nyss printade på en Epson.
Va i...... tänkte jag. jag vet att den här mannen är kreativ som attan, det ser man efter en rundtur i huset,men det här var speciellt.
Om jag frågar er så här....

Vad gör ni om ni råkar spilla en kopp kaffe på ett dyrt akvarellpapper..?
Just det, ni svär en ramsa och skickar papperet till de sälla jaktmarkerna.

Vad gör Tord Saxin i samma situation...? Han säger -Fan, va coolt...
och så stoppar han in papperet i skrivaren!!!

Ja...då blir det så här!!!
Grymt!!!

Jag har insett att Tord fömodligen alltid med sig kameran, eftersom han visade mig en mapp i datorn
som hette "Texturer", och där fanns allt,allt mellan himmel och jord.... isiga bilrutor, rostiga plåtar, tyger, flagnad färg..ja allt.
De här prylarna går han loss med i Photoshop, och skapar konst av det!
Här är mera:









Sånt här inspirerar...eller hur?


Ja... här sitter konstnären i egen hög person.
De här bilderna han skapar, ska ställas ut nu i slutet på september, på
något som heter "Konst runt Möckeln" En lokal konstvandring i Karlskoga, kan man säga.
Gött Tord.... Bra jobbat!!!
//gert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0