World Class Album


Jaha... då var vi igång!
Första guiden tänkte jag ska handla om montering av Jörgensen-album.
Fick paketet i posten idag:-)) Lycklig som ett barn slet jag upp det... var riktigt nyfiken på hur det blev.
Jag hade designat ett "Art-Album" med framsidan delvis täckt med "photo-cover"
Det var verkligen så snyggt som jag hade hoppats.. jipiii!


Ja.. här har ni underverket!smiley




Vi börjar med att printa bilder.
Bilderna är designade ihop med albumet och bildfilerna är exporterade till en separat mapp i datorn. De är exporterade med sk "Best Fit" alltså så att bilderna ryms på utskriften utan att slösa med tomt papper.
Jag valde att laminera (som ni ser på bilden) med ett "Ultra Gloss" kallaminat




(blankt å gött ska de va) sö.
Som sagt... blankt ja smiley
Passepartouten passar exakt på utskriften tack vare att allt är designat i den helt grymma programvaran "JA Designer"

Högen med Passepartouter som ni ser till höger, kom i en separat frp ordnade i rätt sid-ordning, och någon hade till och med skrivit sid-nr med blyerts på baksidan. (impad)



Som jag ser det kan man montera på 2 sätt.
Man kan tejpa fast bilderna på baksidan PP, men jag märkte direkt att efter min laminering med det tjocka ultra laminatet så var bilderna ganska styva och lite böjda.
Så jag bestämde mig för att limma bilderna på album-bladet.
Jag la både bild och PP på bladet och passade in allt så det såg bra ut.



Sedan höll jag fast bilden på plats och tog bort PP´n.



Höll fast bilden med tumme & ringfinger och vek upp med pekfingret (ska jag förklara mera detaljerat:-))
Sen tog jag fram min kompis ATG700 (Automatisk Tape Genarator) skoja bara!
och la ett par lim-strängar.



Japp.... då var bilden säkrad, då är det bara å lyfta andra kanten och "slänga" dit ett par lim-strängar där oxo.


Nu skall nämnas att alla pp har tape-remsor för-monterade, vid leverans runt om.
Så jag tog bort skyddspapperet borta på vänsterkanten,


och tryckte fast efter att ha måttat pp´n på plats.



Nu är ju även PP´n säkrad, och då tar vi bort resten skyddspapper och släpper ned och trycker fast.



Se så fiiint.
Ja... sen är det bara att upprepa på alla 26 sidorna, i det här fallet.
Det tog ca 1 timma.



Se så nöjd jag blev.
det här albumet kommer jag att ha med mig runt till er som är kunder, så kan ni kolla om jag slarvat

Nähä.... nu är kl 02.00 dags å sova.
Gonatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0